fransmoster

Parque Nacional Torres del Paine

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Länge sedan uppdatering! Här kommer en uppdatering om vad som hänt sedan Patagonien.

Nere i Patagonien tog vi oss vidare till chilenska Patagonien och en liten stad som hette puerto natales. Detta blev utgångspunkten för våra tre dagar i nationalparken Torres del paine. Första dagen hade vi hyrt en guide som körde runt på sex svenska (en finsk och amerikanare, men nu var alla svenskar) i lamatröjor. Alla skulle helt plötsligt köpa var sin lamatröja i turistbutiken på vägen dit. Guiden visade alla highlights i parken, det var helt orealistiskt och såg ut som att man åkte runt i en påhittad miljö. Riktigt bra dag.

Dag nummer två hade vi ordnat skjuts till nationalparken och hikeade upp till Torres del paine, det blev en heldag av vandrande och vi var gött nöjda när vi kom upp till målet.

Tredje och sista dagen delade vi upp oss, några av tjejerna gick på horseback riding medans jag, Frida och Shannon gick för rock climbing. Det var en jättebra idé tills jag såg väggen, trodde att det var ett skämt. Nåväl klättrade lite, var ganska nöjd till det blev svårt. Då blev jag förbannad si sådär 30 meter upp. Frida coachade mig så gott hon kunde, sedan nöjde jag mig med att dricka mate. Bilden ovan är från när jag nådde toppen av väggen och vår instruktör skrek "selfie". Det sista jag ville var att ta en selfie, och man kan änna se paniken i mitt ansiktsuttryck.

Det var en toppenresa och Hedvig gillar tanken av att hon har gjort mig till en mer naturmänniska än jag var innan.. Patagonien var nog rätt ställe att göra detta på!

Kommentera inlägget här: