fransmoster

Weekend

Kategori: Allmänt

Heeeeeeeeelg. Äntligen!! Och en update sedan sist. Hedvigs väska är återfunnen, skräddaren hade inte gått upp i rök utan var kvar på precis samma gata som innan. Kanske var jag och Hedvig bländade av solen, kanske var vi för upptagna med att prata, vem vet? Men vi hade helt enkelt inte varit så uppmärksamma.

Jag har gjort en Oskar (vilket innebär att man tappar bort sitt enda kontokort på andra sodan jorden). Jag lämnade mitt i en bankomat, men fick i alla fall med mig de 2000 pesos jag tog ut. Ett nytt är fint påväg till mig här i Buenos Aires, så snart kan jag avsluta mitt spännande liv som kortlös.

Annars så är det hysteriskt varmt här, i skrivande stund sitter vi med över 35 grader och sol. Det ger oss från svenskt (och finskt) klimat en aning konstant huvudvärk. Men poolen hjälper ganska så bra, eller ac'n i skolan då. Temperaturen i skolan är bannemej inte 35 grader, utan snarare 10 grader. Man får helt enkelt välja om man vill ha en redigt svettig väg till och från skolan eller köldskador under dagens gång.

Skolan är fin och alla lärare är otroligt involverade i vårt program här. Dock tycker vi kanske inte att alla kurser håller universitetsnivå. Igår spelade vi pictionary i en och en halv timma, och idag stod ett annat spel på schemat. Förhoppningsvis ändras detta längre in i terminen när "lära känn era kamrater"- perioden är över.

Ikväll ska vi möta upp lite folk från klassen i en park, för att senare gå på en food market! Ska bli riktigt trevligt!

KOMMENTARER:

  • Mikaela säger:
    2016-01-23 | 07:16:14

    Tur att livet inte motarbetar er längre 😂

  • Anonym säger:
    2016-01-23 | 20:40:55

    😁

  • ginoola.blogg.se säger:
    2016-01-23 | 20:48:06
    Bloggadress: http://ginoola.blogg.se/

    Var rädd om dig 🙉🙈

  • ginoola.blogg.se säger:
    2016-01-23 | 20:52:36
    Bloggadress: http://ginoola.blogg.se/

    Sigge undrar varför man lämnar kort i bankomaten? 😃

  • M säger:
    2016-01-27 | 15:30:28

    Skriv

Kommentera inlägget här: