fransmoster

Mendoza

Kategori: Allmänt





























































Jag, Anni, Toni och Shannon begav oss till Mendoza i onsdags kväll. Det var en 15 timmars bussresa mot Argentinas vindistrikt som gick relativt bra. Vi kom fram torsdag morgon och begav oss ut till Trapiche, vilket är ett vinmärke som producerar sitt vin här. Efter en förvirrande taxiresa och ett missförstånd av bokning hann vi med att vara med på en vinprovning, en guidad tur och avsluta med ytterligare en vinprovning. Jag passade också på att smaka på oliverna som växte i trädgården, och till min stora besvikelse var detta ingen höjdare.

Dag nummer två gav vi oss ut på en tur dill vingårdarna bredvid Anderna, så fint. Vi besökte Norton, en mindre där vi också åt en ganska tråkig lunch (nja) och till sist Kraken. Jag och Anni som är smått nybörjare i detta område fick nu lite kött på benen och lärde oss en hel del. Shannon som drack sitt första glas vin för en månad sedan valde att göra white water rafting istället för denna tur.

Tredje dagen hyrde vi cyklar för att ta oss mellan olika vingårdar och olivoljaproducenter. Det var en mysig dag som inte innehöll lika mycket vinprovning, tack o lov. Cyklandet var farligt nog. Vinintaget ökade sedan på hostelet där vi träffade massa trevligt folk! Kvällen blev sen och dagen efter var jag död. Det var ingen toppendag enligt mig, och mina vänner tyckte att det var väldigt ironiskt att jag beställde en "Happy Meal" på McDonalds. Resten av dagen låg jag i soffan och försökte återhämta mig innan vi satte oss på den underbara bussen tillbaka till BA.


Kommentera inlägget här: