fransmoster

Sydney

Kategori: Allmänt







Nu har jag landat och kommit in till Sydney. Efter 3 timmar i Dubai satte jag mej på flyget mot Australien. Det blev ljust och mörkt och ljust och mörkt utanför fönstret på lite fel klockslag för mej. Jag tog 3 powernapar innan flyget ens hann starta, sen sov jag inte superbra vill jag lova! Efter lite trubbel i tullen (man skulle fyllt i någon gul lapp, som jag inte hade gjort) hittade jag ut och satte mej på tåget mot hostelet. Jag hoppade såklart av 36195 hållplatser för tidigt, men tog en genväg genom stan och kom fram. 

Idag har jag tittat på operahuset, the rocks (har fortfarande inte kopplat vad det är. Var inne på något museum om immigrationen, inget jag kommer besöka igen). Sedan var det dags att hitta en litta bikini eftersom jag så fint glömde min i Stockholm. Gick SÅDÄR 5 timmar senare tar jag bara en och betalar glatt. Den var verkligen görful, men vad gör det? Känner ingen här ändå! Chinatown var jag en sväng i också! Inte vad jag trodde, var endast en gata med kinesiska restauranger. Tänkte att det skulle vara lite mysigt med massa att kika på!

Nu går ögonen snart i kors, ska upp och vila lite på mitt rum och kanske prata med de trevliga britterna som ramlade in sisådär hela natten och tände lysrören i taket varje gång. 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-03-04 | 18:42:47

    Wehoo!! Packa du ner en bikini? Idiot

    Mvh frans

  • Anonym säger:
    2014-03-04 | 22:14:05

    Trodde du hade blivit ihop med nån av britterna på kortet på fb. Såg ut som att du var på barhäng...

Kommentera inlägget här: