fransmoster

"En resa utan en cyklon är ingen resa"

Kategori: Allmänt




Okej, update! Jag satte mej på bussen mot magnetic Island imorse. På bussen pratar jag med en tjej som berättar att man inte kan ta sej ut på ön för strömmen har gått och att alla ombedes stanna i sina hostelrum pga stormen. Så bästa lösningen är att stanna i townsville. Så jag ringer Oskar i lite halvpanik och ser om han kan boka hostel till oss båda. Han fick tag på sista rummet i stan, ett dyrt, men så får det bli. 10 minuter senare inser Oskar att han inte alls skulle åka med en senare buss, utan samma som mej. Han är alltså fast i airlie och kommer upp imorrn. Jag har i alla fall boende och situationen känns ganska ok. I en timma till. Då säger busschauffören att vi måste vända tillbaka till airlie (en 4 timmarsresa) pga översvämningarna på vägen. Nu måste hela bussen boka om sej till nya bussar och lösa boende i airlie för natten (som även det är nästan fullbokat). Wi-fiet la av ganska rejält. Jag  löste både buss och rum, men nu har både jag och Oskar alltså bokat in oss på 3 olika hostel på 3 olika ställen ikväll. Blir spännande att se hur det går med dessa avbokningar och återbetalningar.

Nu har jag några timmar kvar på denna underbara buss, och hoppas att resten av den här dagen går hyfsat ok!!
Kommentera inlägget här: