fransmoster

Tre dagars surfande

Kategori: Allmänt






Haft himla bra dagar på surfcampet. Ledarna sa dock att vågorna ovanligt stora och höga de här dagarna (kändes görbra att höra det innan första lektionen... Sen att det bara skulle bli värre). Men man vande sig snabbt och det gick faktiskt bra! Jag kommer upp bra på brädan på de mindre vågorna men de stora är lite kämpigare. För det första är det helt hysteriskt jobbigt att ta sej bakom vågornas brytpunkt för man har konstant en tsunami mot sig som skakar om en rätt bra. Men när jag väl kom ut fångade jag en våg (kraschlandade men vad gör det). 

Efter tre dagars surfande har jag så många blåmärken att jag knappt kan räkna dem (värst på höftbenen och revbenen där jag legat på brädan) och sån träningsvärk att jag knappt kan röra mej. Att sätta upp håret i en toffs tar en bra stund för armarna gör förbannat ont...

Hur som helst har jag haft hur kul som helst. Ser fram emot att hyra en surfbräda på stranden och se hur det går på egen hand. Nu sitter jag på bussen mot Byron bay. En liten men tydligen väldigt trevlig stad med fin strand!! Jag han åka 30 minuter innan vi skulle ha 40 minuters paus, därav den glada bilden ovan. Ha dee

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-03-15 | 01:31:48

    Skönt att se att solen tar också:) kram/Therese

  • Anonym säger:
    2014-03-19 | 21:21:26

    Hallååååå, när kommer nästa inlägg???? Har väntat en vecka nu!!!/ Therese

Kommentera inlägget här: