fransmoster

En lördag med Danielsson/ Karlsson

Kategori: Allmänt















Lars har köpt en ny motorbåt (och kanot, och någon slags cykel, och konstiga backar som han ska panta på Roskilde. Nej de var inte nya, men de har plockats fram på kaptensgatan), och motorbåten skulle provköras. Den var görfin och gick betydligt snabbare än den gamla ekan (som motorn för övrig var svårhanterad och gjorde att jag och Mikaela fick ro när vi var ute). 

Vi tog oss en sväng ut från vassbotten på Vänern, och när vi skulle tillbaka var tågbron nere, så vi fick så fint vänta. Lars passade på att fiska. Vi andra väntade. När vi anlände till en fullsmockad brygga av badande grannar stack jag och mamma upp och gjorde tacos medans grabbarna tog sej ett dopp eller två. Tacosen satt gött i magen. Mådde dock inte jättebra, när jag påpekade detta vid bordet tyckte molly att jag borde åka till doktorn. Mamma instämde och sa att jag borde åka och kolla upp mej, kanske också förklara för doktorn vad jag gjort (student, butlers, lite sömn & lång jobbdag på det). Efter detta orkade jag inte åka hem utan gick raka vägen upp och stensov 13 timmar. 

Kommentera inlägget här: