fransmoster

Namnproblem

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag fortfarande här och letar biljetter till Australien. Min deadline var att boka i söndags, men har passerat den ganska rejält nu. Så slutade att vela och bestämde mej för en. Bokade den, men valde i sista sekund att inte betala för jag blev osäker på hur jag fyllt i mitt namn. Här började ett problem som jag fightats med i många timmar nu. VAD TUSAN ÄR MITT NAMN? Jag heter Sara Felicia Evelina Karlsson, och betyder det att mitt första förnamn (som det står att man ska fylla i) är Sara då? Och inte Felicia. Håller i alla fall på att bli galen på förnamn, förstanamn, andranamn, första förnamn, mellannamn, tilltalsnamn. Vill ju gärna att det blir rätt på biljetten när jag ska flyga en sån bit. Tack mamma och pappa för detta underbara, långa och fina namn. Extra tack för att Felicia hamnade i mitten, görsmidigt! 
 
Visumet hittade jag också, det hade kommit för en vecka sedan. Är så bra på att läsa vad det står i mailen. Nu kan jag sluta googla "hur lång tid tar det innan man får godkännt sitt besöksvisum i australien" eller "vågar man boka flygiljett till australien innan visumet har blivit godkännt", skönt. Mikaela är lite orolig nu, hon undrar hur jag ska klara mej där nere i två månader om jag inte ens kan lösa de här två sakerna. Hennes idé är att jag ska stanna hemma, så inget går snett. Hehe det tror hon.... Nonono. Pratade med henne nyss (snart ka n vi limma telefonerna mot örat för på min samtalslista står det skrämmande många "Mikaela Malm" per dag) och då tränade jag på att prata lite hård engelska, hon hörde dock inte vad jag sa. Sen pratade vi om Frans, som tydligen hade varit i slasken och hämtat ost, och spridit ut det i hela lägenheten. Jag tror Frans har en liten förkärlek till sopor och matrester. Sen fnissade och skällde lite på varandra också. 
 
Imorrn är jag ledig, då ska jag gå till solsidan, städa och vara med............. Mikaelaaaa!
 
 
 
 
 
 
 
Senast jag skulle ut på äventyr, med min partner in crime. Välldans trevligt snacks fick vi på planet också!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-01-29 | 10:00:16

    Hahaha suttit här o fnissat jätte länge!!! Roligt inlägg mate

Kommentera inlägget här: